hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

tirsdag den 26. oktober 2010

Utroskab . hvem er egentlig utro

Troskab er jo for mig et åndeligt begreb.-  jeg er tro mod  mit liv  - mod mine værdier , mod skabelsen af livet - og min egen tro,  Når jeg  ikke er det er jeg utro.

Jeg har  igennem flere parforhold oplevet utroskab og tænker ej det det da  ondt at gøre og tænkt  fuck jer kællinger . det har jeg ikke fortjent men sandheden er jo .. er det mig de er utro over for .. eller dem selv.

Adfærden bygger jo på at dem jeg finder .- har samme  sæt af regler som jeg.  er jeg ikke tro mod mig selv , finder jeg også mennesker som ikke er tro mod livet , mig og dem selv og så er konklusionen at utroskaben vil komme før eller siden.

kan jeg forvente at et andet menneske er  mit tro , stiller de samme krav og har de samme værdier . nej . jeg kan selv leve op til dem og så har jeg et ansvar for om jeg kan blive i et forhold som er bygget på  mistillid , uærlighed og utroskab

ikke at sige at de ikke gør ondt og at det er svært at tackle , når man ser den man elsker være sammen med en anden mand,  det gør pisse ondt men samtidig har jeg idag lært at jeg jo ikke er dårligere menneske af den grund og jeg så må lærer hvem jeg vælger at indgå et forhold med bygget på kærlighed uden ærlighed eller et forhold hvor jeg er ærlig og derved finder kærligheden hos mennesket .

når jeg har mistet min familie er det fordi jeg valgte at  være tro mod mit liv og mine værdier, når jeg valgte at sige fra over for mine ekskærester, varr det fordi jeg mistede mig selv og derved kunne jeg ikke være tro i et forhold..

men livet er jo bygget på  glæder og sorger og jeg kan ikke styre hvad andre skal gøre og jeg kan lærer at vælge mine forhold med omhu -  utroskaben  den  kommer hvis jeg ikke vælger den rette i mit liv og den kommer hvis jeg giver afkald på mine værdier - fordi jeg savner  anerkendelse og bekræftelse,,

hvordan med ægteskabet - til døden jer skiller og i mod og medgang -  ja men jeg kan kun sige ja til at vil være tro mod mig selv ,  vielsen og min kærlighed -. kan ikke sige ja for den andens vedkommende og derfor kan jeg ikke vide om ægteskabet holder men jeg kan gøre mit til at være tro mod det jeg siger ja til,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar