hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

tirsdag den 7. december 2010

Ny identitet

i julen 2008 tog jeg en temmelig stor og drastisk beslutning.   I det meste af mit liv  følte jeg mig som en skændsel for min familie med mine mange nedturer,  druktturer og mit lave selvvæærd.  jeg orkede ikke livet mere, min familie orkede ikke mig mere og jeg havde bestemt mig for at drikke mig selv i hjel.

Så den 27 december  fik jeg mit nye navn .  før hed jeg Claus Frank Andersen -  dette navn  forbandt jeg med skammen over at være mig , adoptivbarn og  altid det sorte får .- og så ændrede jeg det , fordi en venninde sagde at man nogle gange kunne skabe nye drømme om mål , ved at få et nyt navn.  Så mit navn som jeg fandt på  i en brandert  blev --  Sebastian  Koch  Jensen.,  Det tog en uge  at få det godkendt og kostede 630 kroner hos kirkekontoret ..

Samtidig valgte jeg at opsøge den familie som oprindelig skulle have haft mig da jeg kom til dk. i 1978  og som jeg kun var hos i 10 dage.-  Jeg havde igennem flere år haft et ønske om at få kontakt med familien men var strandet på grund af  problemer med navnet og adressen og samtidig - fortalte min far mig at jeg var et ondt menneske mod dem hvis jeg opsøgte dem og at jeg jo kun ville gøre dem ondt .

jeg var ligeglad -  for mit liv bestod kun af  stoffer og sprut og skide ekskærester der ikke ville andet end at lege med mine følelser .  jeg var blevet træt af det evendelige skuespil.  At  jeg altid skulle have skylden for alt ,. og så samtidig kunne familien få fred fra mig og måske undgå at se mig dø af mit misbrug ,  Samtidig ville jeg skifte navn for ikke at blive jagtet af  lederne af udbyhus og deres medsammensvorne..

selvsamme dag som jeg fik min godkendelse af mit navn . fandt jeg navnet på min første adoptionsfamilie . i mine adoptionspapirer -.-  I. L J.  jensen hed de ... og fandt dem på krak. og pudsigt så havde jeg valgt samme efternavn som dem ...

jeg  ringede til   min nye mor -  og  hun var ved at falde ned af stolen - da jeg spurgte om hun havde været  gift med en der hed bjørn for 30 år siden og om hun kunne huske at jeg havde været hos dem.  hun begyndte at græde og vi aftalte at snakkes sammen igen.  det var stort så stort.

20 min efter ringede hendes datter og min nye søster ... og så tuede båede hun og jeg.  vi snakkede sammen fire gange i løbet aften..   hun fortalte om hvordan de havde hentet mig i kastrup lufthavn . - hvordan jeg havde forsøgt at spise hendes fingre og hvordan jeg åd alt jeg fik  serveret hjemme hos dem i nr åby ...

Det sjove var faktisk at familien havde snakket om mig 14 dage før at jeg kontaktede mig og at min mor havde tænkt meget på mig igennem hele sit liv.


Det var  en stor omvæltning  i mit liv -  at  få kontakt til min nye familie - at bryde med min egen , at skifte navn og at have udbyhussagen  i mit liv. Så jeg kedede mig bestemt ikke men det som idag var uheldigt var at mit misbrug var  på sit højeste.

jeg skammede mig over livet men forsøgte at finde nye veje at gå.   jeg mødte  min  nye mor og  søster som boede i fredericia 3 efter at jeg havde kontaktet dem pr telefon.   Jeg sad i toget¨- kørte forbi middelfart , hvor mine gamle forældre boede .  og  mange tanker gik igennem mig...

var jeg et grimt menneske fordi jeg  tænkte på mig  selv ,   kunne familien i  fredicia lide mig eller ville de ikke vides af mig.  Jeg stod af på stationen og gik ned i forhalen.-.-  Der kom de 2 mennesker som jeg i  30 år ikke havde kendt og nu  så de mig igen...

det blev en turbolent tid.  min nye mor tog sig meget af mig imens mit misbrug eskalerede .  hun var der hver weekend,  lavede mad , vaskede op .   købte mad til min kat og mig og var der næsten hver gang jeg havde problemer.   jeg  holdte min første fødselsdag med min nye familie ,  min ven og min faster fra min gamle familie ,. meget mystisk men jeg var lykkelig og alt så ud til at blive godt. 

men turer på sygehuset med overdossiser og for meget sprut tog meget på min nye mor . hvilket jo er ganske forståeligt. men jeg anede ikke mit levende råd. og samtidig havde jeg jo drømmen om at få det godt igen men jeg kunne ikke tage ansvar og min mor var der hele tiden..

Men det sjove var at min mor arbejde hos en dyrlæge . så  min kat blev vaccineret , øremærket ,  og blev forkælet i hoved og røv af min mor.   Hun boede i frederica med sin mand .  2 æsler ,  7 katte , ænder ,  får ,  påfugle ,  papegøjer,  og 2 hunde.  Så det var nærmest en zoologisk have de havde når jeg besøgte dem

min nye søster dorthe .  boed pr tid  egypten . hvor hendes mand  cary . havde en fabrik,.  havde to piger som jeg også blev glade for ..  havde jo måtte give afkald på 7 niecer og nevøer ... da jeg brød forbindelsen med min gamle familie . så  det hele var jo en ganske god byttehandel...


men denne lykkelige historier skulle vise sig at få en ikke så lykkelig slutning .. som jeg fortsætter med at beskrive i næste blogg.--

Ingen kommentarer:

Send en kommentar