hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

torsdag den 2. december 2010

sikke dog en voldsom trængsel og alarm...

Julen  hvad er det for mig idag  ----   ja det er jo nok det der sker når man bliver voksen , at alt ændre sig og barndommens uskyldige glæde af og til forsvinder,

jeg elskede julen da jeg var barn -  hele  spændingen  var stor når man som unge  nåede til 1 december.
alt  lave julepynt og  julekonfekt var så sjovt selvom   jeg åd det meste af konfekten og lignede en brun julegris.



Når det blev den første december så var det  stemning i julekælderen hvor jeg havde værelse.  julekalender med chokolade og så julekalenderi fjernsynet.  Nissebanden , jul i gammelby , jul på torvet, jul på slottet ,,

.  selv i skolen havde vi en pakkekalender og havde lavet julepynt og det var ikke lidt vi hængt op  ..  Det var så hyggeligt at få læst op af peters jul imens vi kastede med pepernødder og mandariner.  santa lucia og maria og helene og alle de dejlige piger i skolen blev så kønere , når det var december,... især min hemmelige forelskelse i 8 klasse ..  Elisabeth -  - hvis hun bare ville kysse mig under misteltenene,. så var jeg lykkelig ,, men det ønske gik aldrig i opfyldelse ...

det var så fedt  når vi skulle hente juletræ .  og så pynte det . men vi fik aldrig lov til at hænge som vi ville , for vores mor hun var striks og det skulle være det pæneste træ i byen.  det  blev det  vist ogsp men  i følge os  unger blev det  det kedeligste .. ingen trommer , ingen flag og ingen dit og pjat.. et rigtigt voksentræ..



Julen  var jo  så  sjovt -  vi havde jo traditioner som alle andre.... lillejuleaften..   æbleskiver og gløgg-  og gæster.. men det sjoveste var jo at de altid sendte indianer jones, og  så var  det jo afslutningen på julekalenderen i fjernsynet,.  for min julekalender på væggen var jo afsluttet 10 dage før ., for jeg elskede jo slik og var pisse utålmodig ,. af til nåede jeg også at få fat i min søsters kalender,  shyyy,  ikke sig det til nogen... 

som alle børn i nissby vågnede jeg altid klokken 4 om morgnen . hele dagen var som at være på" sne "  og julen var jo altid  en hvid jul som jeg husker det . kælketurer og sneboldkampe var jo en del af livet  når julen stod for døren.  Glædede mig til at se min farmor , moster , min  bror og senere hen mine søskende når de kom på besøg -  især min faster  -  det var fedt  .. hende elskede jeg.  fik altid de bedste gaver af hende..

Risengrød klokken 12..  og  hvem fik mandelgaven  og  mærkeligt nok fik  vi unger altid en , men som voksen blev jeg misundelig fordi mine søskendes børn altid fik dem. der er langt fra egen lykkes smed til andes . smiler,, 

disneys juleshow ,   pæn i tøjet , kirke,  masser af mad og så alle gaverne der skulle under juletræet..  wow det var som at få lov til at tage alt i fætter br på en time . det var så stort og vi havde julegrise i øjnene .  og med det vums så var julen slut..  win win og kapish .  så var skolen atter en lang lort og sure lektier,  så var det nyhederne og kedelig mad og ikke længere slik i enmasse...


men julen  blev jo  mere og mere trist jo ældre jeg blev,  især med hos en af mine søskende,.  hvor der blev drukket mere og mere og skændtes . Ja julen  blev aldrig så  romantisk nissepræget som i gamle dage og  med min borderline,. , kunne jeg ikke tåle forandringer, så julen begyndte at blive ensom og  angstfremkaldende.  hadede når  folk blev fulde og dumme .   i  96  var jeg selv  på antabus og så mistede jeg al lyst til jul , fordi jeg ikke selv kunne drikke...


15 år efter  er julen noget som skal overståes- de sidste fire juleaftener.  har jeg holdt på  mit behandlingsted ,  sammen med en ekskæreste ,   med en ven og alene . Savnet af  familiehyggen fra barndommen, var der dog  stadig -  men jeg orkede ikke skuespillet og al den festivitas omkring  julen . 

mine sidste jule-  har drejet sig om julebryg , hash  ,  speed,  drukturer og indlæggelse og det vil jeg ændre på i år. i år vil jeg gerne have en hyggelig jul , selvom jeg for 5 gang skal holde en alternativ jul, men det gør mange i dk jo.   vi er jo ikke alene og  frygteligt at vi et velfærdssamfund får flere og flere ensomme og fattige og samtidig med at de rige de leger julemænd  og  snobber i en krisetid..

jeg kan godt forstå  mange føler sig ensomme i julen , for det er svært at leve op til det julfræs og ræs som den  borgerlige regering jo lever for.  Uden  mad og drikke du den rige ikke..  Er flov over at se hvor mange penge de rige bruger, på at købe sig til til succes ,. at købe sig til alt  og være ligeglade med alle andre .

man fortjener en god jul når man i ånden tænker på andre . når man i praksis har gjort sig fortjent til det. og jo den som arbejder med hjertet . er for mig et godt menneske,.  men dem som lever af at lave slavearbejde og gøre andre ond  for egen vindings skyld,., må have en  grim smag i munden

julen er ikke længere som i den gamle by . ikke længere det som jeg oplevede som barn -  hyggelig og  social., den er et kommercielt markede for snobbede indkøbere af velfærd.  og en distancering til de ensomme og fattige, som jo  kun har dem selv at holde jul med.,..

jeg valgte selv at  fejre julen uden familie og har ikke ondt af mig selv . men kunne ikkke holde stanken i facadefamilien ud,. kunne ikke hold ud at se hvor mange penge man åd op og så derefter glemme alt om dem som havde brug for lidt.  jeg har søgt julehjælp og er ikke flov over det...

kan  man  bo på gaden kan man også bede om hjælp . kan man fucke sit liv op  kan man også  tage imod den . men især i julen bliver jeg mindet om . at der er langt mellem snapsene og at de fattige må klare sig  selv . og få hjælp af alle de dejlige frivillige...  ...

http://www.youtube.com/watch?v=l35i-QQfcJ4

jeg  misunder ikke nogen og om man er hjemløs eller kapitalist  gør ikke nogen forskel . jo  hvor man har sit hjem.  -.-  jeg åber gerne min dør op for en hjemløs .  Jeg  har et varmt og åbent hjerte  og behøves ikke betale mig fra det . men det er ikke mit ansvar kun . det er et fælles ansvar og den største julegave for mig er at få en ny regering . der starter vi ..  for ellers handler det om giftigt affald og rolex ure .-.- frem for den fattige ..  hjemløse.  misbrugeren ,.  den ensomme -.- 

kan det være rigtigt - nej





jeg skal holde jul  på  et værested hvor lederen har et åben hjerte for de sårbare .-  så tak til jane . og  tak til de mennesker der støtter mig ..-.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar