hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

tirsdag den 30. november 2010

Menneskebogen. 27 November i kolding..

Hvem er du  -  hvad  er dine succeser .,  hvad  har du  gjort godt.  hvad kan du fortælle andre ..  som de kan  bruge.



Lørdag  den 27  november  var  jeg inviteret  med til projekt menneskebog .. at politiker Karina Lorenzen (SF).  Et  Projekt lavet med hjertet og som jeg beundrer hende meget for , og som andre politikere kunne lærer meget af.-  Et projekt der gav indsigt og anerkendelses for de menneskebøger som var inviteret til at dele ud af sit liv..

historien om mennesket er jo egentlig smuk og vi har alle en historie at fortælle.  og det at kunne sætte ord på sit liv gør ens liv mere anerkendende og acceptabelt.  Det handler jo om at finde lyspunkterne i sit liv og ikke altid se på nederlagende .. .. vi er jo ikke født til at skulle overleve og leve i smerte , men det er jo ikke så fedt , når man ikke har fået nogle succeser og klap på skuldrende ,. så er det meget nemmere at sige fuck ,. og give op

men de mennesker jeg mødte i kolding .  Cirkusdirektøren,   jærgersoldaten ,  Robinsondeltageren med en kriminel fortid,  iværksætteren ,.  aktivististen og  den psykiske menneskebog med en fremtid,.  var alle et eks på at vi alle kan vinde, alle kan komme videre, hvis der er nogen som lytter, 

vi er ikke født til et liv i fangeskab men er sociale væsener , mennersker som har brug for den der jep det var sgu fedt at blive set , hørt og rørt . og menneskebogen i kolding var jo med til at gøre den enkelte og mig til en borger i et samfund, hvor den som har pengende kan alt men den som bare er , ikke altid får anerkendelse for sine sejre,.  vi er ikke alle en Morten Wagner - Jesper Kasi Nielsen eller Joan  Ørting  som  kan sælge sex ,  dating eller fodbold og leve af det  i sus og dus ,,



men vi som er med i menneskebogen har begge ben på jorden ,. vi kan måske ikke købe alt men vi kan  vinde vores sejre,  Karina så os ikke som projekter men mennesker med en historie uanset  hvor  meget smerte ,  sorg , glæde , drømme , kriminalitet , sygdom vi har haft ,.

Det savner jeg i  samfundet at alle ses . ikke for det de laver men for de de er. at alle tør tro på at vi er en del af samfundet uanset hudfarve ,  alder . køn  eller race .   misbreren  har også ret til et værdigt liv,   indvandreren har også  værdifulde tanker og følelser,  Den transsexuelle  har også ideer som kan bruges på arbejdsmarkedet,

hvem definere hvad der er livskvalitet.,  Skulle vi leve op til Lars løkke  eller Pia K etiik , havde vi  begået selvmord alle sammen , for vi kan jo ikke leve op til deres model om velfærd og normalitet..  men hvad er normalitet .  ikke noget man gør brug af i velfærdssamfundet,

Så derfor vil jeg takke karina for hendes projekt.  takke for respekten og takke deltagerne den dag for at de turde stille op . at de turde være dem selv uanset hvilken historie de bragte med sig ,. ægtheden var til stede og en skam at mange mennesker i kolding svigtede et kanondag og en mulighed for at se bag facaderne af familien DK


http://www.facebook.com/?ref=logo#!/event.php?eid=172356426109776

http://www.dinby.dk/almind/sf-kolding/menneskebogen-2010

Ingen kommentarer:

Send en kommentar