hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

onsdag den 10. november 2010

Udbyhus - mit livs mareridt men også vejen for håb.

i 2006 kom jeg i behandling på behandlingshjemmet udbyhus for alkoholikere og misbrugere. På dette tidspunkt kendte jeg flere som havde været der og synes jo de lød  rare og havde et godt liv , selvom de havde samme sæt tanker alle sammen og faste standardsætninger som de ofte brugte når man var i samtale,  Men mit liv var i ruiner og jeg valgte udbyhus , del  på grund af mine venner,  og prisen og da mine forældre ville betale . var det jo nærliggende at betale den billigste behandling,.

Men det som skulle starte med at rede mit liv . var ved at koste mit liv. Udbyhus var en sekt med hjernevask af folk så man kunne arbejde og ånde for alle deres egne regler og moralske selvretfærdige værdier for hvordan udbyhus var.  bedre end alle andre steder og ingen havde mere forstand på livet end ejerne af stedet Anne og Benny. men de glemte at fortælle hvordan de havde taget  røven på den tidligere leder og hvordan de bagtalte folk som ikke var enig i deres koncept. 

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Tema/ekstreme/20051210122936.htm

Men jeg belv fanget  af deres fællesskab og troen på at nogen jo synes jeg var god nok , hvis jeg var enig i det de sagde. men jeg undrede mig gentagne gange under min behandling .   når  Anne kaldte mig perker og mobbede mig .  Ingen af behandlerne havde nogen udannelse bag sig , ud over at være ædru alkoholiker,  men igennem deres hjemmeside og stjålne koncept fra den tidligere leder . førte de sig frem som den bedste behandling i dk .  80 procent   var ædru efter 1 år men jeg oplevede jeg  højst 50 procent ... som patient og senere som vagt,. 





Det som de havde travlt med var at fortælle at pædagoger , læger ,  psykriatere . psykologer og andre med en længerevarende udannelse bag sig ikke havde styr på mennesker og at man ikke skulle stole på dem ,. og jeg som studerede til pædagog , følte mig set ned på .

22 måneder efter fik jeg mit pædagogbevis men jeg var så hjernevasket af udbyhus , så  alle mine tanker og følelser var bundet op på hvad de mente og sagde,.  jeg havde mitstet min familie fordi de havde nedgjort min barndom og fortalt mig at jeg ikke var en del af familien og de ikke var en del af mig ...  jeg troede på dem , hvilket idag jo har kostet mig et smerteligt brud med dem og med mig.

Udbyhus  Ringede til mig for at høre om jeg ville være vagt og ja sagde jeg selvom jeg burde have takket nej.  10000 kroner udbetalt for 216 timers arbejde om måneden,   manglende penge når jeg skulle have løn og stresende arbejde uden opbakning , gjorde at jeg mistede taget mere og mere , efter jeg var begyndt på stedet.  Folk advarede mig , fordi de kunne høre hvor meget jeg snakkede og levede for udbyhus , men prisen blev betalt . 

Men da de tog imod susanne en patient med psyksiske problemer gik det først galt for dem og for mig.  de havde så tralvt med at overleve og skaffe penge at de glemte hvad de ikke havde kompentcer til.  De tog medicinen fra hende og havde ingen læge tilknyttet,. Susanne blev en sag som kostede udbyhus livet.  De tvang hende til at blive i 20 dage selvom de ikke havde nogle indsigt i hendes sygdom men mere travlt med at få penge for hendes ophold. Resultatet endte med at hun begik selvmord  3 dage efter jeg havde sagt op.

Det som for mig var mest stressende var udlevering i medicin til patienterne ., at have 5 morgen middag , aften . At udlevere den rigtige medicin og få skrevet det ned .  gik ok selvom jeg ikke var udannet. men det som var galt var at det var benny  som lavede medicnskemaerne og gav patienterne medicinen uden at lægen var knyttet indover.  at benny købte medicin i en patients navn og udleverede de til andre , at han gav falske håb til folk , som han slet ikke burde behandle ,. og at han ikke tog ansvaret for sin fejlagtige medicinering ,for flere fik det dårligere ved at være der , end da de kom.

Men jeg valgte ikke at holde kæft med hvad jeg havde oplevet, selvom nogle af deres tidligere patienter som støttede dem , truede mig på livet og jagede mig med truende adfærd på mine blogge , som jeg skrev for at komme af med mine tanker,.  Venner som jeg havde da jeg var tro mod udbyhus vendte sig mod mig og var nu mine væreste fjender, og de kaldte mig psykisk syg og være , men havde de nok ret i men jeg kæmpede for retfærdigheden og forsøgte at få historien frem i lyset. 

Resultatet endte med at Susannes familie og jeg fik kontakt til Operation X og fik historien i omkring det at være private behandlere og at hjælpe mennesker man ikke har kompetencer til . og at det faktisk koster liv , at lege gud,.

Udbyhus blev lukket og der kører nu en politisag mod Benny for at være kvaksalver,   De har fået polititilhold mod mig , også selvom jeg var meget syg .  og jeg skal i retten i februar og vidende mod Benny som jeg troede på men som svigtede mig , da jeg havde brug for ham .  man kan have gode intentioner men handlingerne for ens moral kan være så grimme når man kun tænker i penge.

2 kommentarer:

  1. benny er den mest vrede aaer jeg har mødt

    SvarSlet
  2. Jeg har selv været i behandling på udbyhus 🙈

    SvarSlet