hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

fredag den 12. november 2010

Det er for sølle - her i Vinterland

Hvad Er et Godt liv-- 

hvis man spørger den enkelte .. er det jo personligt og meget indivuelt.  nogen er glad for at rejse - at opleve kulturer , andre glade for at se bingo og bo på Camping.-

Forståelsen af et godt liv kræver for mig en stor indsigt i sit eget liv , samt kunne og formåen.  Hvad vil jeg istedet for hvad vil jeg undgå.  Vil jeg leve eller vil jeg overleve..  Er det andre der skal skabe mit liv eller er det op til mig at skabe de stationer jeg gerne vil stå af på og stå på...

idag er mit liv helt klart bedre og har mere indhold . end da jeg var længst ude i mit misbrug.  Da tog jeg ikke ansvaret for mit liv , jeg skød skylden på familien og samfundet , fordi jeg ikke kunne tage mit ansvar og lade fortid være fortid. 

jo det var for sølle at gå i byen  med sit scoretøj og ende med at slås med udsmider,. falde i søvn på gaden go blive hentet af politiet,  For sølle at skulle skylde penge konstant og alligevel ikke tage ved lærer af det.  ( øver jeg mig på Endnu ) .-  For sølle at svine andre mennesker til og lade andre styre en .  istedet for at  gå sin vej , sølle at skærer sig selv og bruge 150 dage på abbonement hos falck 

Det var sølle at få at vide når man havde forsøgt selvmord, at man bare skulle gå hjem og tage ansvar for sit liv , men havde jeg aldrig lært . for min mor var jo over mig konstant .- At  lade flasken stå . ja men hvad så med smerten .. den kunne jeg ikke stille væk...




Det var sølle at komme hjem fra sygehuset og se sit hjem være smadret -  10000 vis af glasskår i vægge og på gulv -  blod .  og  smadrede fjernsyn og møbler- Det var sølle .. fordi jeg var vred og ensom..

Det var så sølle og synd for mig at mine ekser de ikke kunne lide mig , de ikke elskede mig ,. de var utro . at de kunne ville have sex og misbruge min tillid . det var sølle at de ikke kunne tage ansvar og elske mig forevigt .   for det var jo dem som var sølle og ikke mig...

men idag har jeg  lært at der er meget der ikke er sølle...  at jeg  faktisk er et godt og smukt menneske og at jeg kan vælge at lade være med at være sølle og være offer for omstændighederne.

kan lade være med at drikke konstant , lade være med at give andre skylden , tage mit ansvar .  leve mit liv og ikke andres,   ikke skulle leve i skykd og skam , være tro mod mig selv ,  sige tak .  hjælpe andre . og lærer livet at kende i stedet for at skubbe det væk.

Taknemligheden den kan vinde over selv den væreste smerte .-   hvad har jeg og hvad vil jeg . istedet for hvad mangler jeg og hvad mistede jeg ---

Det er ikke så sølle at være i live -  at stoppe med at skærer sig og tage stoffer,.  ikke så sølle at vinde kampe som man har kæmpet over mennesker som ser sig som guder, ikke sølle at lege og grine .   at se på kvinder og vide at man har et valg . selvom de er smukke .. for er jo ikke en luder for enhver.,. 

er pædagog ,  adoptivbarn ,.  en god ven ,  god til at lytte ,  - Det er jo ikke så sølle endda . så alt handler om at vende livet .  kajaken og tankerne inden man drukner i elendighed og sølle

for de fodspor jeg har sat mig i mit liv . kan jeg aldrig vaske ud ,. men jeg kan gå nye som er nemmere at få øje på .-  Tak til Michael Falch - som har været et godt forbillede for min egen vej .  tak til  min ven jacob m .  som har været min tro væbner i 16 år ...  ,  tak  til min coach ,   leder af lyset og  Kitt. 

Tak fordi i gav mig modet til livet.  er jer taknemlig for at har haft ro og tålmodighed til mine "sølle" tanker ..   det lykkes for jer og det kan det også for mig ...  Selvom det er frost  og koldt kan man godt have et varmt hjerte . har jeg....

http://www.youtube.com/watch?v=ujYrNiGRoBs&feature=related




Ingen kommentarer:

Send en kommentar