hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

tirsdag den 2. november 2010

Et være Robinson liv...

Siden  1998  har jeg fulgt med i Robinson -   Dengang med hademarting og hade hanne og biker jens.  Har altid synes at konceptet var fedt  elskede at se hvordan folk de blev pint og kæmpede sig frem for pengenes skyld,.

men  når jeg idag ser Robinson har jeg en helt anden vinkel til at se det og følge det.  Fordi den  for mig er blevet en  udstilling af menneskets svage og gode karakter,.  Dengang kunne man måle sig og genkende sig i den enkelte deltager..   Biker jens den rå type ,   Hade Martin som var dybt syg ---   og som jeg i øvrigt blev samlignet med fordi jeg selv er mørk ...  og  så  Gitte Schnell ,. den lækre model .  

men idag ligner folk mere og mere hinanden og deres karakter i 2010 er blevet smadret så meget af de psykiske spil,  Idag er det det mere intrigerne og folks mangel på indsigt i andre mennesker som kommer til skue når man ser Zam Zam-   Hector .. , H C  lave intillegens og mangel på empatie for andre.. 

Idag  ligner deltagerne mere og mere familien dk  . med benægtelse ,  hvomod ,   drømme ,,  facader og løgne .  idag ligner deltagerne mere og mere politikere . som sælger sig selv for enhver lille pris man kan vinde., men når man skal æde kohjerne ,  og  hænge på en pæl .-- så slutter den stærke robinson .  Den rene overlever finder jeg kun i  Nikolai .   For Folk  i 2010 er så paranoide og selvudslettende at de ikke viser deres sande personligheder men lader egoet styre ..   Gitte  og Søren .- samt Zabrina er jo  nok de 3 som jeg synes viser mest menneskelig karakter.   de andre lever i slipstrømmen på  hvem der  er stærkest i  talegaver og manipulationer..

H K var  nok den som  styrede bedst  . for hun havde sine livsværdier med sig . hvilket jeg ikke synes mange have .  igen nikolai som turde være en ener og  gå egne veje . men ellers ikke andre. 

Men  hvor kan  Dette spil med  mulvarpe og bøddel samlignes med samfundet og det enkelte familie liv.  jo der hvor folk jo er sig selv nærmest og har enormt svært ved at se på andre behov og  følelser. som jo vises tydeligt  i  robinson i år .  Søren skiller sig ud . fordi han forsøger andre ændre sig undervej . til trods for at han er så hammer selvcentreret omkring sit køn . hvilket jo ikke er særligt kløgtigt hvis man vil  nyde livet.

Hvordan  ser  jeg mig selv i et spil som robinson hvis jeg skulle være på en øde ø . jeg ville nok vælge at være mere forsigtig i mine tanker om andre mennesker,  spille mit spil og holde mine løfter.  men hvem kunne de på øen .- ikke en eneste vil jeg gætte på.-..  Alle  var falske og havde glemt de menneskelige værdier hjemme .  måske  Germain  opfylte nogle af dem ..   gitte maagarrd .- optrådte også med karakter men sjovt det var dem som røg først-- 

psykologisk er det  jo  ikke en nyopfunden  verden som udspreder sig . iforhold til den verden jeg kender til .  i misbrugsverdene gælder samme umoral og mangel på empatie for andre mennesker ,. hvor ens ego og enge behov træder i karakter.  men det spændende i år . er  det med bøddelen . og den manglende kontrol og styrring , der viser at folk vil gøre alt for ikke at miste kontrol ...

hvordan oplever i robinson  . og kan i drage paralleler til egene opleverser...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar