hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

torsdag den 18. november 2010

Magtesløshed

Magtesløshed er og har været en stor del  i mit liv.   som  menneske er der nogle ting jeg ikke kan styre og ændre . men i min hjerne bilder jeg mig ind at jeg kan kontrollere og styre mangt og meget.

men jo mere jeg har arbejdet med mig selv og jeg handler med sund fornuft ,  er jeg i stand til at leve med magtesløsheden  i mit liv , og at undgå at komme i situationer hvor jeg ikke er magtesløs,

En af mange situationer som jeg ofte kan føle mig magtesløs over for , er min relation til andre mennesker , hvor jeg enten forventer for meget , eller jeg bliver underdanig.

Især min familie er jeg meget magtesløs over for.  da jeg ikke kan ændre på deres syn  på mig som person-  mine handlinger og mit misbrug, men jeg kan igennem ansvar og tillid måske få et ok forhold med tiden.  men jeg må acceptere min magtesløshed , for ellers dyrker jeg offterrollen og smerten vil gøre mig ukampdygtig..

jo jeg savner min familie og jeg ved de er blevet såret men vi handler alle på magtesløshed og de har jo også deres del. og ved at erkende at jeg ikke skal påtage mig alle andres problemer,. løser jeg også min egen magtesløshed i forhold til andre.

jeg er jo et menneske på godt og ondt og ydmyghed er for mig at have accept på det. og derved er jeg ikke så magtesløs over for livet og situationer som før ville slå mig ud,

jeg blev også magtesløs i nogle af de forhold jeg havde,  hvorfor kunne jeg ikke rede dem , fra deres elendighed,  hvorfor kunne jeg ikke få dem til at elske mig og hvorfor var det mig de skulle svigte.
når jeg var  magtesløs over for mine ekser , ville jeg ikek acceptere det,  gav dem skylden og forsøgte at manpulere dem til min sandhed og overbevisning ,. og ville de ikke lytte skulle de straffes .. .. 

de oplevede mig sikkert som et ondt menneske men det var mine handlinger som var onde . og ikke mine intentioner.  Selv 5 år efter  mit forhold til den gifte kvinde ,.kan jeg opleve magtesløshed . over at hun ikke ville mig ,. at hun skulle lege med mine følelser ,. og give mig skylden for alt . men idag kan jeg tackle det , for hun var også magtesløs over sit liv .. 

sygdom og kriser kan  gøre en meget magtesløshed,   havde  kronisk mavesår  med  opfølgende blodigt opkast...  jeg belv  enormt bange og følte mig skuffet og ensom ,  hvad nu hvis jeg skulle dø . men det jeg kunne var at gå til lægen . få det undersøgt,  tage min medicin og lade sprutten være. så ændrede jeg min magtesløshed til handling .

ingen forvandling uden handling -- 

Magtesløsheden viste sig også i forhold til mit forhold til systemet .  når de svinger en i aktivering og jobtilbud ,  når de fortæller en at man ikke er syg , og selv skyld i sit elendighed,.  men idag kan jeg kun være glad for at jeg tager mit ansvar og at jeg faktisk får alt det jeg vil i forhold til kommunen,.   og at være medspiller gør alting lidt nemmere .


Samfundet racistiske udvikling med Dansk folkeparti og Pia grimme uhumane adfærd gør mange og jeg magtesløshed. for hvad kan man gøre .-  de er jo folkevalgte og med ytringsfriheden skal der jo være plads til alle holdninger / inde for lovens rammer .-.  men man kan jo gå op og sætte sit kryds på dem man mener er mere humane og menneskelig . og så er den enkelte i helhed ikke så magtesløshed,  man kan hjælpe andre mennesker og gøre sin del at at behandle andre mennesker ordentligt.

magtesløsheden opstår når er bare opgiver og siger det er ikke min skyld men de andres,  når man giver fremmede skylden for samfundets elendighed. 

når man tager anssvar for sit liv - så er det nemmere at undgå magtesløshed . og i sin enkelthed behøves man ikke gøre små problemer til nogle store krige,  man behøves ikke sætte spørgsmålstegn ved alt og ved at leve sit liv . så skaber man selv handling. 

dagens tanker fra mig ...   tænk hvis jeg var sat  i  verden for at behage alle andre. gad vide hvad deres opgaver så er..... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar