hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

mandag den 8. november 2010

Skyld Eller Skam

Jeg har igennem 34 år levet med skam over mig selv og ikke at være god nok. Det har altid være min skyld at jeg ikke kunne være lige som andre .,  at jeg opgav , at jeg ikke havde de samme værdier og regler som min familie. 

jeg har altid skammet mig over livet og at jeg var en misbruger og at jeg aldrig kunne leve op til andres forventninger og jo mere skyld andre gav mig for mit dårlige liv jo mere skammenede jeg mig, 

men hvordan ændre jeg det.  Skyld kan jeg ikke bruge til noget og det er en  følelse man kan komme sig over ved at acceptere sig selv, som den man er og ved at komme videre .

men skammen er en grim og ond følelse som sider dybt i mig.  min  skam kommer bl.a fra min barndom hvor jeg blev skældt ud konstant fordi jeg havde en dysfunktionel adfærd . og manglende trøst gjorde jo ikke skammen mindre.  resultatet af min skam blev vrede , isolation ,  druk , cutting og nag  - følelser som mange mennesker idag har og aldrig få bearbejdet., 

jeg skammede mig aldrig når jeg drak mig fuld eller var skæv-  for så var jeg ok  men skyldig blev jeg når jeg vågnede op dagen efter ,  når jeg havde  været i detentionen , forsøgt selvmord,. eller banket en eller anden ned,

min skam den styrede mig når mine ekser de kørte mig rundt i manegen ,  og derfor blev mine handlinger voldsomme og udadvendte og kan da godt forstå  mine ekser er kede og skræmte over mig , men de behandlede mig som en dørmåtte, og så kom skamme op i mig .

for jeg er ikke en dørmåtte og jeg er god nok selvom jeg ikke har penge,  godt job eller er populær .  jeg er sær og kær og arbejder idag med at få styr ´på skammen og undgå at finde andre mennesker som ikke kan se mig som person men falder for min fortid ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar