hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

lørdag den 13. november 2010

kernen i min politiske overbevisning

Som barn havde jeg et sæt forældre - som lavede socialt arbejde og  havde projekter med handicappet børn på Sri Lanka .  En far som var i Lions Club og  en  mor der var rødstrømpe og politsik engageret.  Det  har jo også været  meget godt ..  og  jeg  lærte faktisk af dem , at det nytter at sætte krydset , hvis man vil være en del af samfundet , uanset status,...

senere hen blev stillede min storebror op til borgerrepræsentationen i københavn for venste , og egentlig så er det jo ikke overraskende , hvis jeg som 18 årig ville stemme på konservative eller venstre.  for var jo præget af liberalistiske værdier og konservatisme helt ned i min dyne .  men smed desværre sutten og lod dem om det. 

Så da jeg første gang skulle stemme satte jeg simpelt hen mit kryds ved liste S .  Socialdemokrat.  Det må have ligget i kortende at lige præcis det parti var mit fortrukne,.  Et parti med sociale , humanistiske værdier og som kæmper for ham på gulvet og ikke lederen som skal belønnes for at straffe sine slaaver med mere arbejde og mindre løn.

når jeg idag  ser på udviklingen i politik og mit eget forhold til  værdier kan jeg jo godt en se en rød tråd.  værdierne igennem mit virke som menneske er grundfødt -  ærlighed , hjælpsomhed ,  næstekærlighed , respekt og ærlighed , har altid ligget mig på dybt på sinde, 

men værdierne gjorde det vanskeligt for mig at agere i en verden bestående at facader ,   penge ,  job ,  ydelse frem for nydelse.  og kampen for den som har penge og succes nok.  Så jeg faldt i gennem  men jeg har aldrig svigtet mine værdier og mit forhold til  socialdemokratiet,.

Som 20  meldte jeg mig ind i DSU .  mødte Anker Bøje . sad i møder med Søren Thorsager ,.  nuværende byrådsmedlem og rådmand i *Odense 2010 .-  Lotte Bundsgaard  - eks ministe -  og  hver gang jeg støder på dem . tænker jeg på min ungdom og min stillingstagen til politik.

for jeg er jo ikke som andre men i socialdemokratiet har der altid været plads til dem som tænkte anderledes.  men  som jeg  blev ædre svigtede vælgerne partiet og man måtte under Nyrup  ty til  nye ideer for at få nye vælgerere . hvilket ikke var heldigt med hensyn til forslag om afskaffelse af  efterlønnen..

men aldrig har jeg tvivlet på partiet .,  ligeosm jeg har hold  med  A C milan siden jeg var 13  så  svigter man ikke sine værdier som mange socialdemokratiets kærnevælgere gjorde . da Pia Kjærsgaard kom til mangten .  synes mange har svigtet demokratiet og valgt  fremmedhad som værdinorm istedet for velværd.

Det er tydeligt at Socialdemokratiet er blevet svækket med  flere formandsvalg .  og mangel på samme.  Frank Jensen ,  Svend Auken  , Helle thorning Schmidt.   Jeg har ikke set en så stærk og menneskelig leder i mange år som Helle Thoning Schmidt  . for hun snakker til folket,. og så har det jo hjulpet med fair forandring og løsning med partneren Willy.   Jeg  kan på nuværende tidspunt ikke se at regeringen skulle kunne overleve på  pia kjærsgaars racistiske  had . 

i politik er der fejl og mangler . men der er også dumheder,.  og forskellen på  skattesagen med Helle og  Lars Løkkes afbud til et topmøde og  Lenes manglende situationsfornemmelse ang  Hilarry Clinton  .- er dumhed,   manglende ærlighed og manglende respekt over for borgerne ,.  jeg er røv ligeglad med hvad der sker  med  helles mands skat . for de er kun mennesker, og man fejler , men  regeringens sidder nu med løgne og uærlighed og en støttende racisme .som mærkesager. 

men mit råd . er   bliv ved dit parti .  og tag skraldet  -  kæmp for dine værdier og stå ved din valg . uanset om du støtter  S  SF   ----    eller de andre smiller.

når jeg idag møder anker bøje . ser socialministeren tale til et komsammen for misbrugere . tænker ja jeg har et valg. jeg kan stemme på den eller den.-  ingen tvinger mig men jeg må også tage ansvar for mit valg.   En jeg skrev med ville have DF isoleret fra politik.  hvorfor . gør man så ikke det samme som dem .  forskelsbehandler og vil kun være ensrettet.-

politik er ikke længere for den enkelte men for magthaveren .  vi kan få det gamle tilbage - værdipolitiken med respekt og rummelighed tilbage.   det er jo  ganske tankevækkende at borgerne i dk  ikke kan rumme andre end dem selv ,. når man har DF  som forbillede for et velfærdssamfundt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar