hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

mandag den 15. november 2010

Hvad ville jeg og hvad blev jeg

Det var så nemt  da jeg var  en knægt i folkeskolen .   for der var alt så ligetil .  hvad vil du være når du bliver stor ..   Jo  pilot eller tandlæge ,( ej  ikke tandlæge  min far var tandlæge og jeg hader tænder.. og lugten på sådan en tandklinik er ikke rar ).  -   Direktør  , lastbilchaufør,  vaske roer på en sukkerfabrik , for min svoger var leder på en sukkerfabrik .  og kan sige det var nu meget sjovt som knægt at rende rundt på en kæmpe fabrik og se hvordan roer bliver til sukker,  når det var jo et lille sidespring--



men jeg valgte at jeg ville være flymekaniker,  elskede flyvemaskiner og jo det måtte jeg være god til - bortset fra at mit kendskab kom fra at bygge modelfly og smadre med mine kammerater.. at reparerer dem var ikke lige det jeg gad.   så  egentlig godt for fremtidens flypassagerer , at jeg ikke kom til  i en lufthavn med min agressive adfærd smiler,  

jeg kom på teknisk skole og  derfra i praktik  inde i  københavns lufthavn Hos SAS . Det var nok den største drøm der gik i opfyldelse , og jeg troede på det.  men  jeg har jo 5 tommelfingre og kunne ikke kende forskel på  en skruetrækker og en tommestok . så blev enig med min  lærer om at jeg nok ikke skulle fixe fly.  men fixet kom jeg dog til men inden for et helt andet område...



så ville jeg være latsbilchauffør. og kom også i praktik hos et vognfirma i middelfart.  Jeg skulle til polen ,  sammen med en charffør og skulle være væk i 5 dage.  Det var første og eneste gang jeg virkelig savnede min min mor ,  skæld ud og mad 3 gange om dage.  Det var nok det kedeligste jeg nogen sinde har gjort . at sidde og kigge på vejstriber 15 i streg og så sove og så fortsætte,   havde mistænkt min chauffør for at ryge hash  , for han var ikke videre intellegent.  måske derfor jeg blev misbruger .  for mange striber og hash i min praktik 



men hvad ville jeg så - for mine  mulighed blev mindre og mindre.  og tror altid at jeg drømte om et job og en fremtid hvor jeg kunne være min egen. men så flyttede jeg på højskole og der startede min kariere som misbruger.  15 års jubilærum kan ieg idag holde,  så blev jeg dog til noget.

men vejen den var fyldt med bump. for jeg ville jo også gerne være noget. og med mine forældres forventninger forsøgte jeg og forsøgte jeg men der var aldrig noget der gav mig glæden.  for jeg var ikke en der kunne noget.

men så  fandt jeg pludselig en vej som kom til at ændre mit liv.  Efter  højskoleophold og  En Druktur i kibbutz i israel startede jeg i en børnehave , for havde jo altid taget mig af mine søskendes unger, som jo levede et stressende liv , fordi de havde karriere og mand/ koner som betød ufatteligt meget.   Så ham den uduelige kunne pludselige bruges,. og jeg var god til det... 



jeg føte mig hjemme sammen med ungerne og måske forde de ikke forventede noget igen , ikke havde krav men bare var dem.  som jeg jo også var. så min drøm  blev igennem 10 år opfyldt jeg blev pædagog trods mit misbrug.  jeg  blev glad når jeg gjorde en forskel men problemet var nu at jeg jo havde glemt hvem jeg var og hvad jeg ville med mit liv.  hvor var kæresten , huset , ungerne og  drømmejobbet.

nu  her i 2010 -   sideer jeg så uden job , uden familie og mistede lysten for en stund til at arbejde som pædagog , på grund af  de forringede forhold som regeingen anno 2010 har skab.



 men  jeg er ikke ulykkelig fordi jeg er på kontanthjælp og ikke lever op til normerne i samfundet , om at man er noget når man yder...
fordi jeg er mørk og pia k ikke kan lide  folk som ikke er ariske danske ..  fordi jeg ikke tjener 20000000 millioner om året , drikker masser af rødvin og slikker en masse mennesker i røven. 

jeg er ved at være lykkelig fordi jeg ikke blev det alle andre synes jeg skulle blive.  en røvslikker af 4 division,. idag er jeg blevet tro mod mine værdier. mod mine drømme og er blevet ærlig over for mine muligheder og begræsninger,   når folk spørger mig ? hvad laver du så - så svarer jeg :   en masse og ingenting . for jeg har ikke noget dårligt liv . 

jeg bruger tiden på at lærer mig selv at kende,. at leve og ikke overleve , at skabe gode relationer, at passe på min sygdom ,. at være glad og hjælpsom og leve  i nuet. Det er jo næsten et job. det er jo ikke at foragte at selv den som ikke har noget at lave . kan vælge at lave andet godt i sit liv ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar