hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

onsdag den 17. november 2010

Ærlighed uden kærlighed

jeg lærte igennem en terapie ,. at hvis jeg ikke har motivet på plads for mine handlinger , så skaber jeg konflikter med andre og mig selv .

Hvor ærlig skal man egentlig være. 

har utallige eks på hvor uærlig jeg har været over for mig selv og andre . idet jeg spillede skuespil  og roller for at behage omverdenenen.  King baby som  man snakker om i  minnesottabehandling ( for misbrugere)  er  den medfødte   overlevelses som træder i kraft når man ikke få det som man vil..

når  man ikke er kærlig kan man ikke være ærlig og ingen ærlighed skaber grobund for en ægte kærlighed. 

oplevede i alle mine forhold .  mine ekser lyve og bedrage for at få  stillet deres behov for sex og bekræftelse - ikke at det er forkert men de var ikke ærlige om det og jeg lod mig køre rundt i manegen af deres skuespil. og læg mærke til jeg skriver jeg lod mig . for det var jo mit ansvar at sige fra . 

men mit bedrag bestod jo i at behage og opfylde andres behov og derefter svine dem til , når jeg ikke selv fik mine opfyldt,,  igen kom offerrollen ind i mit liv.

men jeg var aldrig ærlig over for mig selv og kunne indrømme at jeg var syg og ikke dem.

men kan jeg kræve ærlighed af andre - nej -  jeg  kan  håbe og forvente. men  ærlighed  er kun noget jeg selv kan leve ud .  ærlighed er jo at  erkende  både gode og dårlige sider . ikke at gå imod sine egne værdier og tro . at turde sige fra ,  at sige til,.  leve og ikke overleve.

jeg var enormt ærlig over for min familie og ekskærester men måden jeg gjorde det på . gjorde at de ikke tog mig alvorlig. for ærlighed er ikke at overbevise andre om ens sandhed,.  eller manglende evne til at trække sig ..

at være ærlig er også  at  tie stille . at lytte og at tage imod . at være ærlig er jo også at kunne lærer af andre .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar