hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

mandag den 22. november 2010

Suicude is panless.. Brings so many Changes,,

Da jeg var 15 år begik min bedste ven selvmord..    han havde hængt sig i et træ hjemme i forhaven . hans far havde fundet ham , da han kom hjem fra bageren,.  Jeg skyldte martin  20 kroner, og idag skylder jeg ham dem stadig..



jeg forstod aldrig hvorfor han svigtede mig , for han var den eneste ven i mit liv som forstod mig. og ja at tage livet af sig selv , var så løsningen på at slutte alt , når man ikke magtede livet som andre,   jeg troede det var løsningen..

nu  her som 34 årig og 20 år efter.  forstår jeg  det mere og har jo ikke nogen fordømmelse af ham og andre-
Når man som ung  eller ældre bliver afhængig af at skulle yde til samfundet, når man skal leve op til andres forventninger og når man skal have alle drømme opfyldt, må det være en stor smerte , når man ikke ser sig selv som en der kan opfylde det,. 

når man bliver gjort afhængig af andre ,. og de så slipper en , hvad skal man så.  når ens familie vender ryggen til ens misbrug og person . når systemet siger det er ikke vores ansvar . så forstår jeg godt man tænker - lad mig flyve ,.  der hvor blomsterne ikke længere gror ..

uden dig martin  - gik mit liv istå -  jeg gav op og søgte din vej.    men tror at ens højere magt har mere at sige end at skulle lade en dø uden kamp.    Jeg  har  igennem mit liv oplevety  4 andre mennesker tage sit liv ,. og ja har selv forsøgt i 15 år at  forsvinde .  igennem stoffer og druk men ja jeg måtte ikke .

ikke fedt at man ikke engang kan tage sig sammen til at dø ,. når man ikke orker livet.  men jeg kunne jo ikke tage ansvar for noget, men idag er jeg taknemlig for at jeg er i liv selvom det af til smerter og gør nas .

var træt af at  blive jokket på fordi jeg altid var der for mine søskende,  for mine familie og kærester,. og så bare få at vide at jeg ikke skulle kræve noget igen.  nej livet er ikke en byttehandel men fuck jeg blev træt af at please.




at vågne op på sygehuset efter at have slugt 100 panodil og så blive hentet af sine forældre .   og få at vide at de snakker vi ikke om .  at ringe når man er på  p ...  nej vi har ikke tid og orker dig ..   så bliver man jo til besvær  .

ved godt jeg  ikke var nem men mine forældre valgte at adoptere mig og ikke omvendt . men det sidste man som menneske har brug for er afslag fra ens nærmeste .  måske derfor jeg 10 år efter sagde farvel og rend mig i røven . blev træt af at være den skyldige og den som ødelagde min families liv..

men jo mine selvmordsforsøg var en hård prøvelse for alle . men hvad med mig . der var ikke engang nogle spurgte hvordan har du det.  når jeg havde slugt bundrens og været indlagt i 2 dage uden at snakke med nogen . lod jeg bare alt være .  og spillede skuespillet igen ,,

når jeg  var ved at dø af stoffer - så  sagde folk ikke andet end tag dig sammen og prøv dog at opfør dig pænt .  vi tåler ikke dine nedturer og svingninger,  nej  men jeg tålte hellere ikke deres  optruer og facadespil.

det var hårdt at  vågne op dagen efter -  og bare tage sit tøj på  og lægge alle føleler bag sig. imens man er på vej ned  med elevatorern fra OUH og så gå hjem og sige . ja jeg forsøgte lige at tage mit eget liv men det siger vi ikke til nogen,.  Det gode ved stofferne og sprutten var at det var lidt nemmere . for så   var man bedøvet imens .



at  ligge i ambulancen  når jeg havde skåret mine arme op .  så siger redderen  .  du har da så meget at  leve for - griner idag ,.  ja det havde jeg men det så jeg ikke ,.  når man er en skuffelse for alt  og alle , så er der vist lidt svært at se det gode i livet.   med en promuille på 5,0 og  flænesede arme .  jo elsker min forældre men de vil ikke vides af mig , når jeg har det skidt. 

så  alt i mit liv blev fuck  fuck  - en skodverden med skodmennesker, men jeg var jo nok det største skod -  blindt smøg og smuld.  midt på banegården med mine drømme stod jeg en dag og tænkte tag dog billeten . 
på 13 etage forsøgte jeg at åbne vinduet på syghuset og se om jeg kunne flyve som en ørn uden vinger,.

men hver gang vendte ansvaret for mit liv tilbage,. tanken om hvor ondt jeg ville gøre andre hvis jeg tog mit liv . men jeg smadrede også andres liv når jeg var i livet. 



slylden over mine handinger fik mit til at skamme mig . skammen styrede mine handlinger og jeg var som forstenet da jeg pludselige opdagede at jeg kunne ændre på mit liv. at jeg kunne bede om hjælp og tage mit ansvar. men jeg glemmer aldrig min fortid .  1000 ar på armene minder mig om den væreste men også stærkeste tid i mit liv .  

Det er fedt . at kunne købe panodiler ,   bundrens,  alkohol  uden at  tænke jeg vil dø - det er fedt at leve uden at gøre andre ondt.  men jeg var syg og min familie kunne og ville ikke acceptere det.  for jeg er jo  kun et menneske som ikke havde et valg da jeg blev adopteret . men idag har jeg et valg om at leve mit liv og ikke andres . ikke trædes på  . ikke svines til . ydmyges .

at kunne bruge sin køkkenkniv uden at  den skal vaskes af  først fordi der  er blod på --  at  kunne gå i korte ærmer uden at  have bind  og sting  i  armen ..   ikke skal ryde op efter  en rus  af  elendighed i sin lejlighed..

men hvis du ønsker at tage dit eget liv . er det dit ansvar og dit valg men vent til imorgen. for det render ingen steder,. og husk  måske går du glip af  mange gode år - hvis du gør det..  den eneste handling man ikke kan fortryde..



http://www.google.dk/imgres?imgurl=https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbN5eSYMxst8WQn285KN1Gkpd1SNL3EliFS94pz29rVnitRXu2ITrwVg96sCpQSJ8dtVnub0zDBLz2RBgdfAgT0jOlrdDv3fugkcPx4Ff9ROOhL46fIz-AWk9LoW_WiO8UiIdLi7XVRWkg/s400/its-hard-to-stop-a-train.jpg&imgrefurl=http://tosommerfugle.blogspot.com/2007/10/er-selvmord-egoistisk.html&usg=__CA1KSQKRz4d9Keqrhmw3y0qnwMY=&h=300&w=400&sz=29&hl=da&start=51&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=R8p-PmRLUXMNzM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dselvmord%26start%3D40%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar