hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

fredag den 19. november 2010

Adoptionskvalme og skyld i metermål

Hvorfor adopterer danske familier og hvorfor er kravende så vanskelige. er det huller i kravende ...  ?

Jeg blev adopterer i  1978 fra Sri Lanka..    jeg blev fundet på et børnehjem. hvor man vaskede børnene med en haveslange , hvor man sad og rokkede på gulvet  og man  fik mad som aber i et bur.. Stengulvet og ikke stenbroen blev min start på livet,

Den dag jeg blev fundet _ satte jeg  mit smukke smil og brune øjne i skue for at blive set.   lige som i Æblemostreglementet . så var jeg et produkt som Sri Lanka kunne tjenne på og samtidig kunne en dansk familie jo få  lidt ære og kredidt på kontoen ved at være socialt anlagt ... 

men  som adoptivbarn  har jeg  jo mange gange tænkt ville de ikke være nemmere bare at være blevet dernede .  hvorfor skal  man gå ind i  en skæbnes liv og ændre på forudsætningerne ,  for man kan jo ikke rede et barns skæbne og smerte . ved at flyve det til dk og  en velstillet familie .   men idag er jeg jo taknemlig for at jeg fik en ekstra chance ,. men måtte også selv acceptere at det er ok at være anderledes og mig.

Jeg Blev hentet af faren i den familie jeg skulle adopteres af,.  Han var sammen med mig i 3 til 4 uger - før han måtte tage mig med hjem til dk.  Når Storken lander men hvad tager den med.  . Jeg kom til  familien i Nr Åby på fyn bestående af en storsøster og min mor og far. 






men  min famile gik fra hinanden efter 10 dage , der valgte min mor at gå fra min far , på grund af utroskab ,  og så var det jo virkelig en historie med fremtid i.  men hun måtte ikke beholde mig , da reglerne ville blive brudt og Sri lanka måske ville sige nej til at adoptere flere børn, hvis man ikke kunne garantere at reglerme blev overholdt .  handlede også om penge fra staten . så jeg skulle simpelt hen sendes tilbage..

for min opvækst var ikke nem.  i 70erne og 80erne var der ikke meget fokus på fremmde og adoptivbørn . andet end at der var meget præstige i at adoptere .  sri lanka , indien korea var de landes som stod øverst på listen .  og jeg gik da på skole med flere adoptereret men det gjorde det ikke nemmere . 

Så jeg  blev afleveret  hos en værge indtil min sag blev afgjort hos justitsministeriet,.  Kvinden som stod for Adoptionen og som arbejde hos et adoptivberaue der hed Therdesome ...  forsøgte at  overtale justitsministeren  til at adoptere mig , og efter 5 måneders intens diskussion lykkes det hende at få lov til at adoptere mig .  

men jeg var jo 4 år og de svigt jeg allerede havde fået igenmmem disse år var blevet grundfæstet og det glemt min nye familie vist at tage højde for. alt var lutter idyl . jeg kom som en lille charmerøv og blev modtaget med åbne øjne - men tror det lå i mig  . hvornår smutter de  . hvornår svigter de mig.

 

jeg  led  af mange sygdomme og var indlagt på odense sygehus,   jeg havde intet sprog og kunne først gå rigtigt da jeg var 4 1/2 år .   jeg var meget  opmærksomhedssøgende,.  meget ensom og levede i min egen lille verden.

men nu var min verden jo reddet og jeg skulle vokse op i en lykkelig familie med alle værdierne som grundlag for et taknemligt liv ,. men som i ved så blev det ikke sådan..

jeg voksede op med  en søster som også var adopteret fra sri lanka . men forskellen var at hun kun var 1  år da hun kom til dk og ikke havde så mange svigt med i bagagen.   jeg  blev drillet meget og følte mig altid anderledes,.   det varede indtil for få  år siden . men når jeg idag ser på min opvækst og det at være adopteret . ville det i mit tilfælde have været meste fornuftigt at lade være med at adoptere mig .  for jo ældre man er jo mere skadet er man , når man adopteres og garantien for at en velstillet familie med mange penge . skal kunne tackle disse problemer med adfærden og svigt . er lig nul, 


men hvordan tackler samfundet idag adoption ,  hvor meget skadet kan man blive og er der noget at gøre - ?
forsættelse følger ---

fortsættelse følger



http://www.adoption.dk/
http://statistik.adoption.dk/

1 kommentar: