hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

torsdag den 11. november 2010

Kampen for Retfærdighed.

Tror på det gode i mennesket og tror på kærligheden mellem os men nogle gange er jeg også i tvivl,   Især når penge og magt kommer ind i billedet . så udslettes alle moralsle værdier i det enkelte menneske.  Hvem drømmer ikke om penge og om et godt liv  med hus hjem og en smuk kone ,.

Det fleste og det var jo også det som lå i kortene da jeg som barn blev tillært at man kommer længst med at have et job , og få børn og en kone . men måske var det ikke i min natur at skulle have et job for enhver pris ,. en smuk kone som min familie kunne godkende, 

tror på at nogen bare skal leve deres liv uden påvirkning,.  jeg troede jo at jeg ville blive lykkelig hvis jeg fik alt det jeg drømte om men ak det gjorde jeg ikke .  men susset efter rusen af øjeblikkelig lykke søgte jeg men ikke i penge og magt .,  men i  stoffer og sprut og med dem som venner -  kom drømmen om et job i SAS . 3 børn og  en vovs endnu længere .

livet handler jo om respekt og om at rumme andre menneskers forskellighed, og selvom jeg altid har elsket min adoptivfamilie som jeg vokedes op hos . så lå der en kamp jeg blev nødt til at kæmpe for at finde mig selv.  En kamp mod min barndom , mod min families borgerlige værdier og manglende forståelse for de svage i samfundet,. men  tænker hvornår er man svag.  er man også med penge og præstige .

hvad ville min familie . Se mig dø af mit misbrug ,. eller leve et godt liv uden dem og deres regler om livet.  ja nok ikke nogle af delene , men jeg ville ikke dø af mit misbrug men det gjorde jeg hvis jeg blev ved med at spille komedie og lade som om at jeg var så lykkelig fordi de havde været der for mig når havde tid og ikke når jeg havde brug for dem---


i 15 år besøgte de mig 13 gange til min fødselsdag og jeg fik gaver og masser af kærlighed lige på den dag .men hvad med de andre 364 dage . havde mine søskende lov til dem, fordi de havde børn ,. og job.  ja der blev gjort forskel.

Det ville jeg ikke og derfor skiftede jeg for 3 år mit navn og brød forbindelsen til dem og de ville aldrig kunne tilgive mig for det jeg gjorde. men jeg har ikke brug for tilgivelse men brug for accept og respekt. og den fik jeg ikke før . så hvad gjorde det. 

idag 3 år efter uden egentlig kontakt har jeg fået et liv som de aldrig troede jeg ville få- jeg har lært at stå ved mig selv , lært at støtte andre , lært at tage ansvar og lært at elske mig selv på godt og ondt.  men tænker ville de nogensinde kunne tåle at se min forandring . hvem elskede de . den gamle misbruger ,. eller personen som de undertrygte igennem penge, magt og præstige ..

jeg kæmpede for retfærdighed ,.  fik jeg den  . nok ikke fra min familie . men min egen har jeg fundet og vundet. og vil sige til jer,.  kæmp .- vind .  og tro på det.  det er dit liv og ikke andrs .  ingen bestemmer om du skal være taknemlig .



Ingen kommentarer:

Send en kommentar