hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

fredag den 5. november 2010

Artikel i ugeavisen kolding . med me 2

Menneskebogen Sebastian er adoptivbarn
 

Sebastian er adopteret fra Sri Lanka. Og tidligere misbruger. Han er et af de spændende mennesker, du kan møde på Kolding bibliotek den 27. november, når SF folketingsmedlem Karina Lorentzen inviterer borgerne til at møde en række mennesker med en særlig erfaringsverden.

Mange barnløse danske familier har adopteret et barn fra udlandet. Børnene vokser op som danske med fødselsdage, juleaften og konfirmation ligesom Sebastian, der er adoptivbarn fra Sri Lanka. Men for Sebastian havde det svært med sig selv og det førte til et misbrug.

"Jeg har aldrig kendt mine biologiske forældre og jeg har altid følt sig anderledes. Jeg føler, jeg har manglet min identitet og jeg tror, det medførte, at jeg havnede i et misbrug," fortæller Sebastian.
Sebastian har sagt ja til at være Menneskebog og fortælle om sit liv. Menneskebøger er et levende erfaringsbibliotek, hvor personer med en speciel historie eller oplevelser deler det med interesserede medborgere. Sebastian vil bl.a. fortælle om, hvordan misbruget var en stor del af hans liv – og hvordan han kom ud af det.
"Jeg startede allerede som 18-årig og det er først nu, som 34-årig, jeg er kommet ud af det. Det var en hård kamp," siger Sebastian, der til gengæld mener, der altid er et håb og mange gode muligheder for at komme ud af et misbrug og ind på det rette spor igen.

"Jeg vil gerne gøre en forskel og jeg mener, min historie vil kunne hjælpe andre, der er i samme situation som den, jeg selv var i, da jeg var 18 år."
I dag har Sebastian en rådgiver, der hjælper ham meget. Han kommer desuden på et værested, hvilket han er rigtig glad for. Du vil kunne stille spørgsmål til Sebastian og mange andre menneskebøger lørdag den 27. november.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar