hej til jer ude i space

Velommen til en anderledes side om mit liv - om at være misbruger , drømmer, adoptivbarn , ensom , cutter ,, og politisk engageret


jeg er sebastian 34 år .. bor i odense og er udannet pædagog ..

Sidevisninger i alt

Faste læsere

Om mig

Mit billede
jeg er frisk sej og en fighter . har altid drømt om at udgive en bog .

torsdag den 25. november 2010

Brug Dit hjerte som telefon

At leve i  Et land med Fremmedfjendshed som kerneværdi er pinligt . for et menneske som jeg med humane og  medmenneskelige værdier som fundamentet,  jo  vil også gerne have en parabobl . men må ikke for min udlejer , men ikke fordi jeg er mørk men fordi vi har et pænt bolikompleks med  frihed og idyl som det  nu kan  lade sig gøre .. med 24 forskellige lejere og personlige oplevelser af verden . 

men  det som før var en makaber verden fyldt med ensomhed og vrede er idag blevet erstattet af  rummelighed og forståelse for de fleste mennesker,.   ikke altid og der er også  mennesker jeg ikke kan rumme.

overfladiske mennesker , bitre mennesker der ser sig selv som guder og som ikke kan se ud over deres egen næsetip pisser mig af , men jeg prøver at gå uden om dem istedet for at gå ind i dem. jeg har jo et ansvar for de konflikter  jeg selv skaber. 

kender en der kommer ud af spjældet.  og har ikke noget . men han forventer at hele kommunen skal betale fordi han stjal og tog stoffer. og brokker sig over at han ikke må få indskud til lige den lejlighed som han vil have,.   yd dog noget selv . tag hvad du kan få og betal konsekvenserne for dine handlinger.

jeg kan fejle og jeg kan såre andre men ved at se på mig selv og øve mig i at være i  egen have . så skaber jeg også  bedre forhold til andre.  ved at lytte og ikke brokke mig , ved at være åben og ikke distancerende til livet,. åbener jeg nye muligheder,.

men jeg keder mig nogen gange , for der findes så mange mennesker der brokker sig over alt . som er misundelige, som er fjendske over for andres lykke , måske de skulle prøve at bo på gaden .  tage stoffer og miste familie og alt. måske de skulle se på sig selv og bare være taknemlig,

som udannet pædagog kan jeg idag relatere min udannelse til mig selv , fordi alt det jeg læste er jeg ved at gøre til praksis . at rumme . at have respekt , at  have empatie ,. er ikke nok  i teori . det handler om at vise det.  men også erkende sine begrænsninger 

kender mange som siger der er så gode til det ene og andet men når det kommer til stykket er de mest gode til at være selvfede og selvcentreret .  gode til at fortælle andre hvad de skal gøre men respekten fra min side . komer hvis de selv lever op til det de siger.

jeg vil ha en  godt liv - vil ud af misbrugsverdene , for folk er så  ødelagte og vrede at jeg bliver ødelagt af det.  hold dig til vinderne er et slogan jeg bruger men handler jo om at vide hvem vinderne er, og at kunen sortere i menneske .

men det er jo nemmere at give de mørke skylden for at man selv har det elendigt . så det er jo  sjovt at  pia får den ommærksomhed.  for dem som stemmer på hende . ville få landet i ruin . for ingen arbejder, ingen vil tage ansvar for eget liv og ikke vil rumme andre mennesker, så ergo kommer pia til magten -  forsvinder samfundet, 

hjertet  er den korteste afstand mellem mennesker , men når forstanden tager over .- farer mennesker vil.  ingen kan tages alvorligt når de snakker om  saftevand og kager på sygehuset , eller pointsystemer .. for de forslag er ikke lavet med hjertet men med en forstand som ikke er intregret i samfundet som velfærd...


jeg er flov over at bo i dk med denne regering men jeg er ikke flover over at være menneske og mig, for jeg har et valg , jeg kan få det godt . og jeg kan give mine menning om det jeg føler men ikke skærer alle over en kam men en tage stilling til det jeg ser , hører og mærker, og ikke tale ud fra andres perspektiv .,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar